Retningslinje for kost

Retningslinje for kost.

Ansvarlig:

Forældrene. Evt. i samarbejde med lærerteamet

Fremgangsmåde:

Det er forældrenes ansvar, at deres børn får en sund og nærende madpakke samt drikkelse med i skole. Ift. drikkelse, anbefaler vi, at der er vand i drikkedunkene. Vi appellerer til den sunde fornuft.

Ved særlige lejligheder eller lign. siger vi ikke nej tak til hverken kage eller saftevand.

Vi ønsker netop, at børnene opnår et afslappet forhold samt en forståelse af det sunde/usunde valg.

Oplever skolen en negativ påvirkning omk. mad/drikke for det enkelte barn, vil elevens kontaktlærer tage kontakt til forældrene. Vi ønsker positiv dialog.

Vi vil gerne gøres opmærksomme på de børn, der er intolerante overfor visse fødevarer. Derfor er det vigtigt, at I som forældre giver os besked, hvis dette er tilfældet for jeres barn.

Økonomi:

Revideret: Sep. 2020