Skolelederens nyhedsbrev

Nyhedsbrev uge 45

Nyhedsbrev uge 41
SIDEN SIDST
Så nåede vi frem til uge 41, hvor tiden dog bare flyver afsted.
Lige lidt info omkring emneuge 41; alle elever starter kl. 8.00 og dagene
slutter kl. 13.00, hvorefter busserne kører busbørnene hjem.
Mandag til og med onsdag har eleverne sciencedage; Pil arbejder med dyrenes
rekorder og skal arbejde med både højder, løb og meget andet sjovt.
Bøg arbejder med Fabeldyr og Superdyr, hvor kloning, superegenskaber
og andet kreativt er i spil. Eg arbejder med verdens grimmeste/sjoveste
dyr, hvor der bl.a. arbejdes med specifikke data. Birk og Ask arbejder
med Evolution; tilpasning og genetik som følge af naturlige og
menneskeskabte tilstande.

Så har vi traditionen tro, motionsdage torsdag og fredag. På torsdag vil
vi lave vores eget lille Skole-OL, hvor eleverne skal dyste i forskellige
konkurrencer på blandede hold på alle årgange. Fredag tager vi til
Enderupskov, hvor vi cykler tur/retur og tager en løbetur i skoven, så
husk tøj efter vejrforholdene og en god madpakke, som en lille
overraskelse har vi et hjemmebagt pølsehorn og en lille juice til hver
elev.
Er der spørgsmål i forhold til motionsdagene, så skriv endelig til
simon@folefriskole.dk
Så få endelig pumpet dækkene, smurt kæderne og få fundet hjelmen
frem fra gemmerneѡѢѣѤ

Til morgensang i morgen laver vi en genbestilling af julekalendere, da vi
allerede har solgt 300 stk. Det er bare super sejt!
Vi har dog elever, der ikke har nået at få kalendere med hjem, derfor
laver vi en anden runde, og spørger eleverne om, hvor mange de gerne
vil have med hjem og prøve at sælge. I den forbindelse kan jeg også
nævne at snackautomaten, som eleverne ønsker sig, naturligvis ikke
kommer til at indeholde hverken slik eller chips.

Jeg har lovet at nævne for Fole Hal, at man som forældre på Fole Friskole kan leje hallen til fx børnefødselsdage for 312 kr. for 3 -5 timer. Hvis I er interesserede i dette, kan I rette
henvendelse på; HP.Clausen@hotmail.com

Til sidst vil jeg byde Egill i 2.kl. Mathilde i 3.kl. Thorarinn i 6.kl. og Dana i 9.kl. velkommen hos os. Vi håber alle, at I vil få det godt hos os og blive glade for jeres nye skole og kammerater.

Med ønsket om en dejlig efterårsferie.
Anita Bisgaard

Nyhedsbrev Uge 37

Lejrskole 2023
Så skal vi endelig på lejr! Vi har glædet os, forberedt os og handlet ind til årets lejrskole, og nu er tiden inde. Vi har bestilt  busser til at køre os til Solbakken(Sønderballe Hoved 60, 6100  Haderslev) og tilbage til skolen igen.
Vi tager afsted tirsdag morgen efter morgensamling ca. kl.8.30. Vi er hjemme igen på skolen torsdag omkring k. 12.45.Skolebusserne kører bus-børnene hjem fra friskolen torsdag kl.13.00, og vores sfo har åben, som den plejer.

Vi ønsker naturligvis også Ask en rigtig god projektuge hjemme på skolen sammen med Simon.

Hvis der skulle opstå en situation, hvor I skal have fat på lærerne, så har de deres mobiltelefoner med, så selv om eleverne ikke skal have deres telefoner med, så er vi altså ikke helt mobilfri. ????

Mvh Anita Bisgaard

VELKOMMEN TILBAGE TIL SKOLEÅRET 2023/24
Så har vi alle været i gang nogle uger igen, og hvor er det dejligt at opleve liv og glade børn i klasserne, på fodboldbanen og alle andre steder.
Der kom jo en ny lærer til lærerstaben i sommerferien; Michelle, som her har lavet et lille oplæg omkring sig selv.
Hvem er hende den nye i skolen og sfo’en?
Mit navn er Michelle, jeg er snart 34 år. Jeg bor i Vojens med min mand Thomas og vores to piger Nova på 3 år og Liva på 1,5 år og vores lille hund Luna. Jeg blev uddannet folkeskolelærer i august 2014.
Jeg har, siden jeg blev uddannet, arbejdet 7 år på en skole i nærheden af Sønderborg og på Ødis Skole i et år.
På Fole Friskole skal jeg i dette skoleår undervise i følgende fag:
Pil: Matematik, natur og teknik og så er jeg med i dansk i en del timer.
Bøg: Håndværk og design samt natur og teknik.
Eg: Kristendom.
Jeg har fået en rigtig god opstart. Sikke nogle søde, rare børn og forældre. Jeg ser rigtig meget frem til et godt og lærerigt skoleår.
Michelle ��

Jeg vil gerne sige tak for det flotte fremmøde til vores første skoledag, det var virkelig hyggeligt og dejligt at se så mange børn og voksne.
Der er også rigtig mange af jer, der er inde at like/dele vores opslag på de sociale medier, det er også med til at synliggøre vores alles skole, så også tak for det.

I næste måned skal 0 – 7.kl. på lejrskole (d.19. – 21.9.), og i år bliver det på Solbakken, som ligger lidt syd for Tonneshøj, hvor vi jo plejer at være, men i år var de kommet til at lave en dobbelt booking, så derfor har vi fundet et andet sted. Solbakken ligger ved Genner Bugt, og I skal nok få informationer omkring lejrskolen lidt senere, når vi nærmer os tidspunktet.

I de kommende uger afholder vi forældremøder i klasserne, og vi håber at se rigtig
mange, hvis I ikke allerede har modtaget invitation dertil, er de i hvert fald på trapperne.

I ønskes alle en rigtig dejlig weekend.

Anita Bisgaard