Fysiske rammer

De fysiske rammer om friskolelivet er overskuelige, børnevenlige og naturskønne.

Selve skolen er fra 1900-tallet. En smuk og atmosfærefyldt bygning, der rummer skolens bibliotek, lærerværelse, administration samt multisal, hvor mange af skolens morgensamlinger og arrangementer afholdes. Bygningen rummer derudover klasselokaler for Bøg, Pil, Eg, Birk og Ask, billedkunst, science, ekstra undervisnings lokale, skolekøkken samt mødelokale. Der er rig mulighed for forskellige arbejdsformer.

I centrum i bygningen har skolens SFO indrettet sig. SFO´en råder over 2 dejlige lokaler, hvor der er masser af plads til fordybelse og leg.

Udearealerne er højt værdsat af skolens elever. Foruden skolens legepladser, ligger sportspladsen klods op ad skolen, og den er til fri afbenyttelse. Her udfolder vores legepatrulje sig en gang om ugen, med forskellige lege for alle elever. Skolen har også mulighed for at benytte sig af byens bålhus/plads og ikke mindst den givende multibane.

I 2006 blev Fole Hal bygget sammen med skolen. Dette giver en fantastisk mulighed for fysisk udfoldelse for eleverne året rundt. Det giver rum og plads til skolens årlige teaterforestilling, gymnastikopvisninger og andre kulturelle og sociale arrangementer.

Skolen har i marts 2014 investeret i nye bærbare computere til alle elever fra 2.- 8. klasse samt tablets til indskolingen. Vi har trådløst netværk installeret, som gør det muligt at arbejde med computere og tablets overalt på skolen.

I hvert niveau er der investeret i interaktive tavler samt 1 klassesæt iPads, som eleverne på skift kan arbejde med. Desuden har vores 0.-1. klasses elever tablets til lærings-opgaver samt gamle bærbare computere, som de kan øve sig på.

I vores nær område har vi adgang til skov med spejderhytte og bålhytte, masser af klatretræer, gode løbestier, som vi benytter på vores ugentlige løbetur, grønne marker og en rindende å.
Alt i alt råder Fole Friskole over nogle særdeles gode fysiske rammer, som giver eleverne mulighed for udfoldelse af enhver art.

Fole Friskole & Naturbørnehave
 - et godt sted at være